Nyheter
Det skjer spennende ting hver uke i Møreforsking og vi har gjort det enklere ved at du kan søke/sortere etter årstall, kategori eller ord knyttet til saker du er interessert i.
Kan gi elevar ny skulekvardag
Kan gi elevar ny skulekvardag
Kan digitale spelverktøy gjer læring enklare for ungdom med Asperger og Tourette? Tysdag 7. mai inviterar Høgskulen i Volda og Møreforsking til gratis konferanse om temaet.
Konferansen er arrangert av ei prosjektgruppe som forskar på akkurat dette.
Prosjektgruppa består av fagfolk frå Møreforsking Molde, Høgskulen i Volda,
Nasjonalt kompetansesenter for nevroutviklingsforstyrrelser og hypersomnier
(NevSom), Sintef Digital, Ulstein kommune, Arena for læring om
velferdsteknologi (ALV Møre og Romsdal), Ulstein Vidaregåande skule, Sunnmøre
Folkehøgskule, samt lokalforeiningane i Møre og Romsdal for
brukarorganisasjonane Autismeforeningen og Norsk Tourette Foreining -
alle lokalisert i fondsregionen. Prosjektet er initiert og leia av
seniorforskar Lidun Hareide ved Møreforsking Molde.
- Så
langt vi kjenner til er det ikkje gjort noe forskningsarbeid i denne
størrelsesorden på desse problemstillingene tidligere, fortel prosjektleiar
Hareide.
Prosjektet har involvert mange brukarar for å få så
relevante og nyttige resultat som mulig. Heile 57 unge med diagnose Asperger syndrom
og 21 med Tourette syndrom har svart på spørreundersøkelse og flere jobber
sammen med gruppen som eksperter. Høy brukerinvolvering er heilt avgjerande for
å få nyttige resultater av arbeidet.
- Det er unikt i verdssamanheng med så stor grad av brukarmedverknad, seier prosjektleiaren. Det vil Europakongressen for Tourette Syndrom at vi skal komme å fortelje om. 17. mai står representantar for forskningsprosjektet på talerstolen i Hanover, Tyskland og fortel om forskinga.
Prosjektet har fått støtte frå Virkemidler for Regional FoU og Innovasjon (VRI), Såkornmidlar frå Høgskulen i Volda, og i 2017 fekk prosjektgruppa tilslag på søknad hjå Regionalt forskingsfond (RFF).
- Det er unikt i verdssamanheng med så stor grad av brukarmedverknad, seier prosjektleiaren. Det vil Europakongressen for Tourette Syndrom at vi skal komme å fortelje om. 17. mai står representantar for forskningsprosjektet på talerstolen i Hanover, Tyskland og fortel om forskinga.
Prosjektet har fått støtte frå Virkemidler for Regional FoU og Innovasjon (VRI), Såkornmidlar frå Høgskulen i Volda, og i 2017 fekk prosjektgruppa tilslag på søknad hjå Regionalt forskingsfond (RFF).
- Dette er eit veldig spanande
forskingsprosjekt, kommenterer
prosjektleiar Hareide.
- Vi har til no kartlagt korleis
ungdommar med desse diagnosane, foreldre og lærarar opplever skulesituasjonen
samt spelevanane til ungdommane, for å kunne danne oss eit bilete av korleis
læringsverktøya må utformast. Prosjektet, som skal ferdigstillast før sommaren
i år, legg med andre ord grunnlaget for neste prosjekt, der vi skal utvikle
faktiske læringsverktøy. Til
hausten søkjer vi midlar til dette.
Prosjekteigar er Ulstein kommune. Her har kommunalsjef for
helse og omsorg, Marit Botnen, hatt ei heilt sentral rolle.
Initiativtakar og prosjektleiar Lidun Hareide er seniorforskar ved Møreforsking
Molde (Samfunn). Ho har
doktorgrad i omsetjingsteori, samanliknande grammatikk og korpuslingvistikk, og
har bakgrunn som lærar i vidaregåande skule, som lærarutdannar ved Høgskulen i
Volda samt offentleg administrasjon. Ho forskar på spelbaserte tilnærmingar til
læring og digitale språkkorpus, og er medlem i EU-prosjektet Social Sciences
and Humanities Open Cloud (SSHOC) som er ein del av European Social Survey ERIC
(ESS).