BACHELOR-KANDIDATER I PR, KOMMUNIKASJON OG MEDIA VED HØGSKULEN I VOLDA
BACHELOR-KANDIDATER I PR, KOMMUNIKASJON OG MEDIA VED HØGSKULEN I VOLDA
Forfatter(e):
Asbjørn KårsteinUtgiver:
Møreforsking Volda ASOppdragsgiver:
Høgskulen i Volda, Avdeling for mediefagRapportnr:
76/2016Isbn/Issn:
978-82-7692-352-0Publikasjonstype:
RapportSidetall:
78Hoved-datakilden for resultatene som presenteres i denne rapporten, er en elektronisk
spørreundersøkelse rettet mot bachelorkandidater i PR, kommunikasjon og media som er
uteksaminert ved Høgskulen i Volda i perioden 2013-2015, samt er studenter i 2016.
Til sammen ble undersøkelsen sendt ut til 126 kandidater. Totalt kom det inn 62 svar, noe som
tilsvarer 49 % av mottakerne av surveyen. Etter gjennomføringen av elektronisk surveyundersøkelsen, ble det foretatt telefonintervjuer med tre ferdig utdannede kandidater fra
Bachelorutdanningen i PR, kommunikasjon og media, samt tre nøkkelpersoner fra utvalgte
arbeids-/praksissteder.
Når kandidatene blir bedt om å gi en samlet vurdering av utdanningen er det 67,3 % av
respondentene som vurderer kvaliteten på undervisningsopplegget på utdanningen som god
eller svært god.