Evaluering av planleggingen av Nye Romsdal videregående
Evaluering av planleggingen av Nye Romsdal videregående
Forfatter(e):
Sølve Mikal Krekvik Nerland, Tonje Hungnes, Kristina Kjersem, Mikhail ShlopakUtgiver:
Møreforsking Molde ASOppdragsgiver:
Møre og Romsdal fylkeskommune, Bygg- og eigedomsavdelingaRapportnr:
1808Isbn/Issn:
978-82-7830-302-3 (elektronisk) / 0806-0789Publikasjonstype:
RapportSidetall:
74Nye Romsdal videregående skole i Molde ble tatt i bruk i januar 2018 innenfor planlagt tid og pris, og var en av tre nominerte til prisen «Årets trebyggeri 2017». Det er det største byggeprosjektet i Møre og Romsdal fylkeskommune de siste 20 årene.
Denne rapporten evaluerer planleggingen i perioden fra 2011 da Utviklingsplanen ble utarbeidet og fram til sommeren 2015 da totalentreprisen for oppføringen ble lyst ut. Formålet med rapporten er å finne lærdommer for fylkeskommunen om suksessfaktorer og utfordringer i planleggingen. Basert på intervju med 15 deltakere, peker rapporten på 20 suksessfaktorer, blant annet god programmering, solid kompetanse og erfaring i fylkeskommunen, og at man klarte å rekruttere blant landets beste rådgivere.
Møreforsking Molde skal i en senere rapport også evaluere måloppnåelse av to av målene for bygget basert på en spørreundersøkelse til ansatte og elever ved skolen om lag ett år etter overtagelsen.